یک خاطره خوب دیگر من هم ازاساتید زبان فرانسه دانشگاه تهران :

یک خاطره خوب دیگر من هم ازاساتید زبان فرانسه دانشگاه تهران :

 Professeur Flandre -  Professeur Madame Jolen   و پروفسور فاطمی  استاد های زبان فرانسه در دانشکده پزشکی تهران بودند که به من نمره 20 داده بودند

فرانسه ترانه به زبان فرانسه و سفارش پدرم در محاسبات بزبان فرانسه  :

در دانشکده پزشکی تهران در زبان فرانسه نمره 20 گرفته بودم بدون اینکه به کلاس زبان دانشکده برم وقتی نمرات را به تابلوی اعلانات زدند و کسی نمره 20 نگرفته بود ( چون زبان فرانسه خیلی سخته ) حتی یکی از همکلاس های ما که 4 سال در فرانسه بوده نمره زبان 14 گرفته بود . استادان :  پروفسور خانم پروفسور فلاندرهProfesseur Flandre + خانم پروقسور مادام ژولن Professeur Madame Julien+ وآقای پروفسور فاطمی  منو ندیده بودند چون کلاس زبان حاضر نمیشدم آنها تعجب کردند و مرا نمیشناختند برای شناختن من مرا احضار کردند. واز من سوالات و قواعد فرانسه پرسیدند صحیح جواب دادم . این سه پروفسور زبان فرانسه  خوشحال شدند وبه همدیگر نگاه کردن وگفتند درسته وتمام سوالات را جواب صحیح داد .و من به آنها گفتم : من یک ترانه فرانسه هم بلدم بخوانم این ترانه را که از پدرم یاد گرفته ام برای آنها خوندم در حالیکه دست هایم را طوری گرفته بودم که مثلا ویولون هم میزنم . خیلی خندیدند .

Le printemps en Bretagne est plus doux  que  environs  de  paris Les  cinq  oiseau  qui  L annoncent  L Hirondelles  qui  Heberge  dans  Lesgolfes de La peninsule  American

سفارش پدرم به زبان فرانسه در معاملات :  زمانیکه چهارتا مغازه را در سبزه میدان زنجان اجاره میدادم و هنوز کلاس ششم ابتدائی بودم :پدرم این مطلب فرانسه را بمن آموخت : 

صورتحساب خود را چک کنید و مبلغ را کنترل کنید که هیچ ادعایی بعدا" پذیرفته نخواهد شد

controlez votr decompte et verifiez la somme to de suit aucun reclamation

ulterieur ne sera pa admis

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.